De zus van het parlementslid van Jo Cox zegt dat ze nooit open kiesdistrictoperaties zal houden

De zus van het parlementslid van Jo Cox heeft gezegd dat ze nooit zou instemmen met open operaties met kiezers.

Kim Leadbeater, die de voormalige zetel van haar zus won bij tussentijdse verkiezingen in 2021, zei dat er veel meer moest worden gedaan om politici te beschermen.

Het Labour-parlementslid voor Batley en Spen gaf ook toe dat ze zeven jaar na de moord op haar zus nog steeds niet heeft gehuild.

In een interview met Gloria De Piero op Brits nieuws, Leadbeater zei: “Voor veel parlementsleden veranderden de dingen na de dood van Jo rond betrokkenheid bij het publiek.

“Sommige parlementsleden doen nog steeds open chirurgie, ik niet en dat zal ik ook nooit doen. De mensen van Batley en Spen respecteren en begrijpen dat volledig.

“Ik denk dat helaas door wat er met Sir David Ames is gebeurd, andere parlementsleden hem in het licht daarvan hebben bekeken. Maar je moet bereikbaar zijn. En dat is de balans. En ik wil bereikbaar zijn.

David Amess en Jo Cox

Leadbeater zei dat ze veel dates op kantoor doet, maar ze moeten allemaal “van tevoren worden afgesproken”.

“Laten we bidden dat het nooit meer gebeurt”, zei Leadbeater. ‘Maar het is nu twee keer gebeurd, en dat is genoeg voor mij om te weten dat dit niet de manier is om dit werk veilig te doen.’

Cox werd in 2016 vermoord door een extreemrechtse terrorist die haar tijdens een campagne voor het EU-referendum herhaaldelijk neerschoot en neerstak.

Amess werd in 2021 vermoord door een IS-fanaat die het Tory-parlementslid voor Southend West meer dan 20 keer neerstak nadat hij zich een weg had gebaand naar een kiesdistrictoperatie.

Leadbeater zei dat ze drie alarmen bij zich had om te helpen beschermen tegen het risico van een aanval.

‘Een van de kleren die ik alleen draag omdat ik een vrouw ben. Maar dan zijn er nog een paar die familie zijn van de politie”, zei ze.

“Het laatste wat ik wil, is dat mijn ouders, mijn partner, mijn familie en mijn vrienden dat telefoontje krijgen waarvan je weet dat niemand het ooit zou moeten krijgen.”

Tijdens het interview, dat zondag om 18.00 uur zou worden uitgezonden, vertelde Leadbeater ook over de dag dat zijn zus stierf.

“Mijn telefoon is weg”, zei ze. ‘En het was de echtgenoot van Jo die zei dat Jo was aangevallen.

“Zodra ik dat hoorde, wist ik dat het niet goed zou komen. Ik wist het gewoon. Ik begon te trillen.

“Ik herinner me dat ik in mijn auto stapte, naar huis reed, en dan is de rest behoorlijk wazig. Ik heb er niet veel op teruggekeken. Ik had geen advies. »

Leadbeater gaf toe dat ze nog moet rouwen en voegde eraan toe: “Ik ben nerveus over rouwen, want zodra je die doos opent, kun je hem niet meer terugzetten.”


Post a Comment

Previous Post Next Post