Marnus Labuschagne beraamt een plan om de puzzel van R Ashwin op te lossen

Marnus Labuschagne is enthousiast over het ‘schaakspel’ met R Ashwin tijdens de Test-serie volgende maand, met zijn zinnen op de uitdaging sinds de laatste ontmoeting tussen de teams eindigde.

De wedstrijd tussen de twee was een van de fascinerende duels in de epische serie 2020-2021 van Australië, die India won op de Gabba. Ashwin schakelde Labuschagne tweemaal uit in zes innings, waarbij de eer bijna gelijk eindigde voordat Ashwin de lakmoesproef miste.

Dit wordt Labuschagne’s eerste testtour door India – hij maakte daar begin 2020 zijn ODI-debuut – en hij is al lang aan het plannen hoe hij Ashwin zal aanpakken, die een centrale figuur is in de reeks van vier wedstrijden die op 9 februari in Nagpur begint.

“Sinds [the last series] Ik begon al na te denken,” zei Labuschagne. “Ik veranderde een deel van mijn spel vanwege wat ik hoorde over Ashwin en de manier waarop hij me bowlde. Ik heb mijn spel aangepast om sommige van zijn ideeën en manieren van doen te dwarsbomen, dus het wordt een geweldig schaakspel en ik kan niet wachten.”

Labuschagne’s subcontinentale testervaringen komen voort uit de vijf wedstrijden die hij speelde tegen Pakistan en Sri Lanka, waar hij wisselend succes had. Het hoogtepunt was een eeuw in de tweede test in Galle, maar zijn ontslag voor 104 kwam op een cruciaal moment toen Australië een sterke positie verloor.

Labuschagne heeft momenteel BBL-dienst bij Brisbane Heat na afloop van de testreeks tegen Zuid-Afrika. Australië zal eind januari een kort trainingskamp houden in Sydney en zal slechts zeven dagen voor de openingstest in India aankomen.

“Mensen denken, op dit moment is het Big Bash, en dan begin je te denken, maar het denken gebeurt ver van tevoren”, zei hij. “Je begint alles in je hoofd te verwerken, je doorloopt alle scenario’s van de bowler die je gaat tegenkomen. Ik heb al nagedacht over mijn plannen, dus nu gaat het alleen om het uitvoeren…de puzzel naspelen en maken zorg ervoor dat de puzzel klaar is als het speeltijd is. Dat is de sleutel, en zo gaat de hele voorbereiding.

Labuschagne zal deel uitmaken van een stabiele Australische slagvolgorde, maar Steven Smith zal waarschijnlijk de sleutel zijn tot hun seriehoop, waardoor India een gemiddelde van 60,00 krijgt. De connectie tussen Smith en Labuschagne is bekend en wordt verder geïllustreerd in seizoen twee van De test die vrijdag uitkomt.

“We praten nog steeds over deze game en wat eraan komt en hoe we het gaan aanpakken”, zei Labuschagne. “Ik denk dat het belangrijkste is dat als we daar eenmaal zijn, we alle scenario’s al hebben doorlopen en dat is waar zijn ervaring en veel van de ervaring van de andere jongens erg van pas zullen komen.”

De serie in India begint de zoektocht van Australië naar drie grote Test-onderscheidingen in het buitenland met een waarschijnlijke World Test Championship-finale in juni – waarschijnlijk weer tegen India – voorafgaand aan de Ashes.

“Ik kan niet wachten, zo opgewonden voor de volgende 10 testwedstrijden”, zei Labuschagne. “We speelden erg goed, mensen weten dat we thuis erg goed zijn, erg moeilijk te verslaan… maar de uitdaging die we hebben om twee uitsets op rij te winnen, wordt geweldig. uitdaging tegen de spin in India en ik kan niet wachten op de uitdaging van Bazball tegen de Ronball.”

Post a Comment

Previous Post Next Post