Shikha Pandey bij zijn terugkeer naar India

De allrounder van India, Shikha Pandey, heeft de voormalige aanvoerder van AustraliĆ«, Belinda Clark, bedankt omdat ze haar het gevoel gaf “waardig” en “speciaal” te zijn tijdens haar afwezigheid bij het nationale team.

In september 2022 faciliteerde Clark een verblijf van drie weken voor Pandey in Brisbane, waar ze clubcricket speelde. Deze stap maakte bijna de weg vrij voor een eerste Women’s Big Bash-deal met Brisbane Heat, maar Pandey moest deze afwijzen vanwege toezeggingen met zijn staatsteam Goa.

Vier maanden na een gedenkwaardige periode in Australiƫ ziet de nabije toekomst van Pandey er nu veel rooskleuriger uit. Ze is klaar om haar comeback te maken na 15 maanden, nadat ze is opgenomen in de selectie van India voor de komende T20I tri-series in Zuid-Afrika en de T20 World Cup volgende maand.

“Het enige dat ik leuk vind aan Belinda is dat er minder sympathie en meer empathie was”, vertelde Pandey aan Scroll.in. “Ze luisterde naar mijn verhaal en werkte vervolgens met mij samen om verschillende doelen te stellen – niet alleen op het gebied van cricket, maar ook daarbuiten.

“We werkten aan mijn leiderschapskenmerken, we spraken over verschillende podcasts, we werkten aan hoe ik een verschil kon maken door aan de kant van de staat te staan ​​en ze gaf me het gevoel waardig te zijn; speciaal, zelfs.”

Pandey wees op een aanzienlijke verschuiving in mentaliteit als een van zijn belangrijkste afhaalrestaurants nadat hij door Clark was begeleid. Het hielp bij het ontwikkelen van een “teammentaliteit” door een “meer inclusieve cultuur” te promoten binnen de teams waarvoor ze leiding gaf terwijl ze weg was van de nationale zijde.

“De sessies die ik met haar had, hebben me enorm geholpen bij het aanbrengen van veranderingen in mijn teamomgeving. We introduceerden de teammentaliteit, begonnen meer te geloven in positieve bekrachtiging, we begrepen hoe belangrijk het is om een ​​psychologisch veilige omgeving te creĆ«ren waarin spelers zich gewaardeerd voelen, en we’ We zijn ook begonnen met het vieren van onze verschillen en proberen een meer inclusieve cultuur te creĆ«ren.”

“Ik herinner me dat Belinda in een van de eerste sessies iets zei in de trant van dat de situaties waarmee we worden geconfronteerd ons niet definiĆ«ren, maar wat we kiezen om te doen als reactie op die situaties en de beslissingen die we nemen om eruit te komen. die situaties definiĆ«ren ons. Ze deed me min of meer beseffen dat ik het spel zoveel meer te bieden had en dat opgeven geen optie was.

Pandey gelooft dat deze gesprekken haar hebben geholpen om haar kwetsbaarheden en worstelingen te accepteren.

“Ze vertelde me dat het okĆ© was om anders te zijn,” legde Pandey uit. “Zolang ik mezelf was, was het prima. Als professionele atleet ben je soms zo bang voor worstelingen en dieptepunten dat je probeert niets te doen dat je ‘veiligheid’ in zekere zin in gevaar zou kunnen brengen.

“Maar ze legde uit dat je bereid moet zijn om te experimenteren, en je moet begrijpen dat je kwetsbaar bent en dat is okĆ©. Het is okĆ© om te falen in het streven naar uitmuntendheid, dat is hoe we. We moeten leren onze fouten te accepteren. Deze gesprekken opende veel dingen voor mij.

“Ik voel me nu zo zelfverzekerd wetende dat iemand als Belinda Clark mijn rug heeft. Ik bleef contact met haar houden en nadat ik was geselecteerd, heb ik haar een bericht gestuurd en met haar gesproken. de volgende dag wilde ik gewoon ‘dankjewel’ zeggen omdat ze was bij mij in een heel lage fase en gaf me enorm veel vertrouwen om me te helpen weer op te bouwen.

“Soms, wanneer dingen als niet-selectie gebeuren, begin je zo erg aan jezelf en je capaciteiten te twijfelen dat je je eigen vijand wordt. Wetende dat ze in mijn hoek zit, dat ze denkt dat ik echt goed ben, heeft me meer geholpen dan ik kan zeggen. “

Post a Comment

Previous Post Next Post