Conte zet 'favoriet' Arsenal onder druk en roept op tot respect voor scheidsrechters | Tottenham Hotspur

Antonio Conte heeft de druk op Arsenal opgevoerd door ze te omschrijven als titelfavorieten in de Premier League en te waarschuwen dat ze steeds meer onder druk komen te staan. De manager van Tottenham, die zich voorbereidt op de derby van zondag tegen hen, wil kijken of ze het aankunnen.

Conte werd ook gevraagd naar de beschuldigingen van de voetbalbond aan het adres van Arsenal voor het niet controleren van hun spelers in hun laatste twee wedstrijden – Newcastle in de competitie en Oxford in de FA Cup. Te midden van een pleidooi voor respect zei hij dat hij een hekel had aan mensen die scheidsrechters probeerden te pesten.

Conte won de competitie met Chelsea in 2016/17 nadat hij van voren had geleid en hij weet hoe het is om een ​​doelwit te zijn voor de rest, hoe de spanning zich opbouwt. Na 17 wedstrijden stond zijn team negen punten voor. Arsenal heeft na dat aantal wedstrijden vijf voorsprong op nummer twee Manchester City.

“Als je aan de top van de competitie staat, verandert de perceptie van je tegenstanders volledig”, zei Conte. “Je bent op dit moment het beste team in de competitie. Daarom wil iedereen je verslaan. Arsenal moet met deze situatie omgaan.” [as] favorieten om het kampioenschap te winnen. Ze moeten laten zien dat ze goed zijn in het omgaan met dit soort situaties.

“Arsenal doet het heel goed. Nu moeten ze laten zien dat ze daar tot het einde van het seizoen kunnen blijven, want ik weet zeker dat Manchester City het niet goed vindt en de reële mogelijkheid zal voelen om opnieuw te winnen, vooral omdat Liverpool al veel punten heeft verloren – hetzelfde voor Chelsea en Manchester United. Het is een strijd tussen Arsenal en Manchester City.

Het vermogen van de ploeg van Mikel Arteta om spelers op controversiële momenten rond de scheidsrechter te krijgen, werd benadrukt door beschuldigingen van de FA, hoewel ze verre van het enige team zijn dat aan dat soort wedstrijden deelneemt.Conte werd gevraagd of hij bang was dat ze het probeerden om derbyscheidsrechter Craig Pawson onder druk te zetten.

Spelers van Arsenal omsingelen scheidsrechter Andy Madley en vragen om een ​​penalty tegen Newcastle
Spelers van Arsenal omsingelen scheidsrechter Andy Madley die een penalty eist tegen Newcastle. Fotografie: Marc Atkins/Getty Images

“In een belangrijke wedstrijd als deze zie ik graag dat respect altijd bovenaan staat, oké?” hij heeft geantwoord. “Je moet in alle situaties respect tonen en vooral tegenover de scheidsrechter, want ik weet heel goed hoe moeilijk het is om scheidsrechter te zijn. Intimidatie of het creëren van een slechte sfeer is niet goed. Ik haat mensen die dat proberen.”

“Soms gebeuren dingen emotioneel. Ik herinner me heel goed tegen Sporting [in the Champions League this season]we scoorden in de 95e minuut en daarna bleven we vijf minuten wachten op de beslissing van de VAR [to disallow it]. Ik was echt van streek, maar ik heb de scheidsrechter nooit respectloos behandeld. Hij ontsloeg me omdat ik het veld opging, maar elk moment moet je respect tonen.

“Ik word echt boos als de VAR een fout heeft gemaakt. Maar met de beslissingen van de scheidsrechters… die kunnen positief of negatief voor je zijn, maar we zijn mensen. Fouten mogen gemaakt worden.”

Conte legde uit dat clubs in principe twee wegen naar succes hebben: ze bouwen zich geleidelijk op rond jonge spelers of vertrouwen hen en de manager gedurende een bepaalde periode, vooral in moeilijke tijden zoals Arsenal deed met Mikel Arteta. Of om “het proces te versnellen” door ervaren spelers aan te werven die weten hoe ze moeten winnen. Hij noemde Manchester United als een voorbeeld van deze aanpak.

Er is geen prijs om te raden op welk circuit Conte zich bevindt bij Spurs. “Arsenal doet het goed, maar ik herinner me de problemen die ze hadden aan het begin van vorig seizoen”, voegde hij eraan toe. “Als ik het heb over tijd en geduld, is dat geen alibi. Het is een situatie die ik ken.”

Spurs heeft interesse in Brighton-spits Leandro Trossard, die door zijn manager Roberto De Zerbi is gestraft nadat hij zonder toestemming een training had verlaten. Vertegenwoordigers van de Belgische international gaven vrijdagavond een verklaring af waarin stond dat hij de club wilde verlaten, in wat een duidelijke poging lijkt te zijn om een ​​verhuizing naar Noord-Londen te forceren.

De Zerbi had hem verteld dat hij niet zou starten tegen Middlesbrough in de FA Cup en zaterdag niet meer tegen Liverpool zou spelen. “Ik sprak met hem en legde hem deze houding en dit gedrag uit, ik vind het niet leuk”, zei De Zerbi.

Post a Comment

Previous Post Next Post